Eyalet Valisi Kathy Hochul Perşembe günü gazetecilere yaptığı açıklamada trafik yooğunluğu vergisinin önümüzdeki yıl 5 Ocak’ta başlayacağını söyledi.
ARTAN ÖMÜR MALİYETLERİ NEDENİYLE UYGULAMA ERTELENMİŞTİ
Hochul, başlangıç planında 15 dolarlık bir geçiş fiyatı sunulmasına rağmen, binek araçlar için gündüz fiyatının 9 dolar olduğunu söyledi.
Programın başlangıçta Haziran ayında başlaması planlanmıştı, fakat artan ömür maliyetleri ve başka faktörler nedeniyle ertelendi.
Vali Hochul, daha evvel Manhattan’ın birtakım bölgelerine girecek araçlardan alınacağı belirtilen 15 dolarlık geçiş fiyatının 9 dolara düşürüleceğini, bu uygulamanın kent genelinde trafik sıkışıklığını gidermenin yanı sıra ve hava kirliliğini azaltmaya yönelik olduğunu kaydetti.
TOPLU NAKLİYECİLİK BÜTÇESİNE KATKI SAĞLAYACAK
Hochul, Manhattan’a girecek araçlardan elde edilecek gelirle Metropol Ulaşım Yönetimi’nin (MTA) toplu nakliyat bütçesine de önemli katkılarda bulunacağını kaydetti.
Vali Hochul, elde edilecek gelirin, Eylül ayında MTA Yönetim Kurulu tarafından onaylanan ve New York Eyaleti tarihindeki en büyük toplu taşıma bütçe planına finanse edeceğini söyledi.
GEÇİŞ FİYATI NE KADAR?
New York Valisi, 15 dolarlık araç geçiş fiyatının günümüz ekonomik ortamında çok yüksek bir bedel olduğunu belirterek, “Yeni planla araçların gündüz saatlerinde Manhattan’a geçişle geçiş fiyatını 9 dolara indiriyor. Bu planla toplu nakliyecilik için fonlar yaratacağız. New Yorklular için daha yeterli toplu taşıma hizmeti sunacağız. Trafik sıkışıklığını azaltacağız ve hava kirliliğini azaltacağız’’ dedi.
TRUMP: SONLANDIRIRIM
New York’ta uzun müddettir devam eden fiyatlı geçiş uygulamasıyla ilgili tartışmaya ABD’nin seçilmiş başkanı da dahil oldu. Donald Trump, şiddetle karşı çıktığı paralı geçiş uygulamasını başkanlık vazifesini devraldıktan sonra sonlandıracağını açıkladı.
Vali Hochul’un Manhattan’a fiyatlı geçiş uygulamasını başlatacağını ilan etmesinin akabinde Trump, New York Valisi Kathy Hochul’a büyük hürmet duyduğunu lakin fiyatlı geçiş uygulamasının çalışanlara, ailelere ve işletmelere ekonomik olarak çok büyük ziyan vereceğini söyledi.
Trump paralı geçiş uygulamasıyla ilgili New York Post gazetesine yaptığı değerlendirmede, ‘’New York ve Amerika’yı yine büyük yapmak için valiyle birlikte çalışmayı dört gözle bekliyorum. Lakin trafik sıkışıklığı sonlandırmak için uygulanması planlanan fiyatlı geçişle ilgili kararına katiyen katılmıyorum” dedi.
Trump, Manhattan’a paralı geçiş için alınacak fiyatın geri kalmış bir vergilendirme metodu olduğunu, uygulamanın devreye girmesinden en çok ziyan görecek olanların geçim kahrı çekenler olacağını kaydetti.
HER GÜN 700 BİN ARAÇ
New York’ta Manhattan’ın trafik sıkışıklığının ağır olduğu cadde ve sokaklara, 60’ıncı sokaktan itibaren paralı geçiş uygulamasının daha evvel 30 Haziran’da yürürlüğe gireceği açıklanmış lakin Vali Hochul, uygulamayı askıya almıştı.
New York Valisi Hochul, kentte yaşayan orta sınıfın enflasyonun tesiriyle aslında yıprandığını, esasen faturalarını zara güç ödediklerini vurgulamış, New Yorkluların işlerine gitmek için her gün geçiş fiyatı ödemeleri halinde ekonomik olarak daha da ıstıraba düşecekleri için uygulamayı iptal ettiğini açıklamıştı.
Vali Hochul, uygulamanın devreye girmesiyle birlikte gayesinin elde edilecek gelirle kentin toplu nakliyatını onarmak ve geliştirmek de olsa bu faturanın dar ve orta gelirlinin sırtına yüklenemeyeceğini söz etmişti.
VALİ HOCHUL PROJEYİ ASKIYA ALMIŞTI
Manhattan’a paralı geçişi savunanlar, Vali Hochul’un uygulamayı askıya alarak yetkisi dışına çıktığı, kamu lehine olan projeyi engellediği için aleyhinde çok sayıda dava açtı. Uygulamanın hayata geçmemesi için de çok sayıda sivil toplum örgütü karşı dava açmıştı.
Geçtiğimiz mart ayında Metropol Nakliyecilik Yönetimi’nin idare şurasında yapılan oylamada kabul edilen paralı geçiş uygulamasıyla, her gün 700 bin aracın farklı bölgelerden giriş yaptığı Manhattan’da, uygulamayla birlikte günde en az yüz bin aracın girmeyeceği öngörülüyor.